زبان:  فارسی
26 ،02122927725 فکس: 02122254294 :تلفن   
: رایانامه  
logo.png
ایزو IWA1

ایزو :2005IWA1: سیستم های مدیریت کیفیت - دستورالعمل هایی برای بهبود فرایند در سازمان های خدمات بهداشتی

استاندارد بین المللی ایزو Iwa1 جهت برآورده کردن الزامات سیستم مدیریت کیفیت در مراکز درمانی طراحی و تدوین شده است. این استاندارد رهنمودهایی کاربردی برای دستیابی به کیفیت در مراکز درمانی ارائه می دهد. استاندارد ایزو IWA1 به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا الگو برداری از سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ، ویژگی های این استاندارد کیفی را در سازمان ها و مراکز درمانی طراحی و اجرا نمایند.

دامنه کاریرد ایزو IWA1

استاندارد ایزو IWA1 در کلیه سازمان ها و مراکز مرتبط با ارائه خدمات درمانی که در زمینه مدیریت و ارائه خدمات و محصولات بهداشتی و درمانی فعالیت هستند، کاربرد دارد.

دامنه کاربرد استاندارد IWA1 شامل مراکز آموزشی و پژوهشی پزشکی، بیمارستان ها و درمانگاه ها، ادارات و مراکز نظارتی و سایر سازمان های مرتبط بدون در نظر گرفتن نوع، اندازه، محصول و خدماتی که ارائه می کنند می باشد. همچنین این استاندارد برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات دارویی با توجه به اهمیت فرآیندها و خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی و اینکه الزامات سیستم مدیریت کیفیت در این مراکز به شکل متفاوتی نسبت به سایر صنایع و بخش های کسب و کار تعریف می گردد، کاربرد دارد.

لزوم پیاده سازی ایزو IWA1:

لزوم پیاده سازی و توجه به ایزو IWA1 زمانی احساس شد که علی رغم اینکه استاندارد مدیریت کیفیت خدمات یا تولید ایزو 9001 برای کلیه سازمان ها و مراکز کاربرد داشته و هر سازمان فارغ از تولید یا خدمت، می تواند با اجرای آن از مزایای آن بهره برد اما مدیران بیمارستان ها و مراکز درمانی معمولا استاندارد مدیریت کیفیت ایزو 9001 را استانداردی برای مراکز تولیدی و خدماتی می دانستند و اعلام کردند این قبیل استانداردها قابلیت پیاده سازی در مراکز درمانی را نداشته و لازم است که مراکز درمانی استانداردی تخصصی ویژه حوزه درمان داشته باشند.

با توجه به موارد فوق با بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 استاندارد تخصصی ویژه مراکز درمانی، بیمارستالن ها، کلینیک ها و سایر سازمان های مرتبط با حوزه دارو و درمان با نام ایزو IWA1 نگارش گردید.

هدف از نگارش استاندارد ایزو IWA1:

نگرش سیستماتیک به دیریت کیفیت در مراکز درمانی، کلینیک ها و بیمارستان ها

مدیریت کیفیت و بهبود مستمر در خدمات بهداشتی و درمانی

بهبود فرایندها با هدف افزایش ارزش افزوده برای سازمان ها و ذینفعان

ایجاد اعتماد در مشتری همچنین دسترسی به ابزاری جهت ارزش گذاری بر کیفیت یکپارچگی با رویکرد تخصصی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه و چگونگی پیاده سازی و مشاوره و  اجرا و اخذ گواهینامه IWA1 و اطلاع از مراحل اجرا و استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

http://iso2015.ir/contactus

شماره های تماس: 22927725-021،  09122941066

آدرس سایت: info@iso2015.ir

 

 

 

طراحی و توسعه سایت توسط Anatech Anatech | آناتک

تمامی حقوق برای این وبسایت محفوظ می باشد